czwartek, 12 marca 2015

Mehndi, czyli tatuowanie henna

Hi!

Dzisiaj chcialabym troche opowiedziec o moim malym hobby. :) Co prawda nie jestem w nim masterem, ale sie ucze. Troche trudnosci sprawia mi tez to, ze musze trenowac na sobie, co wcale nie jest takie proste jak sie wydaje. Przynajmniej dla mnie. :)

Mehndi swietnie zwalcza stres. Dlatego tez kraje indyjskie tradycyjnie wykonuja tego typu tatuaze na rekach i stopach (ktore maja bardzo duzo zakonczen nerwowych) w dniach poprzedzajacych wesele. Wesela w indiach i bangladeszu sa mega stresujacym wydarzeniem, co czesto powoduje przewlekle bole glowy, a nawet stany goraczkowe. Mehndi koi napiete nerwy i pomaga ochlodzic cialo i emocje. :) Na moim slubie ten antystresor tez sie sprawdzil, pomimo ze moj slubny tatuaz byl meeega prosty (mialam wtedy ciekawsze rzeczy do roboty, poza tym, ze wzgledu na to, ze bralam slub za granica, dopadl mnie len pospolity :P )


Sam zabieg nakladania henny tez jest bardzo relaksujacy. Zwlaszcza, jesli ktos to robi za nas. :)

A teraz inny przyklad mojej radosnej tworczosci:

bang bang! narzedzie szantazu :)


Jak wybrac henne? W ofercie indyjskich sklepow znajdziemy wiele roznych rodzajow mehndi. Warto wybrac ta naturalna - ma kolor brazowo-czerwony, dokladnie jak ta z mojego tatuazu slubnego. Jesli henna barwi na intensywna czerwien lub czern, oznacza to ze nie jest to czysta naturalna henna. Bardzo czesto indyjskie firmy dodaja do tego typu henn niezbyt zdrowa chemie, takze radze dobrze wybierac. Ja tez czasami uzywam tych henn z chemicznymi dodatkami, ale w tym przypadku wazne jest zeby primo, zrobic probe alergiczna, secundo zeby nie uzywac ich zbyt czesto. Okazyjnie nie powinny nam zaszkodzic, o ile nie mamy na nie alregii.

Ja uwielbiam nosic henne w lecie, zwlaszcza na stopach. I nie obawiajcie sie, henna nie wyglada zle w polaczeniu z europejskimi ubraniami. Ja na codzien ubieram sie raczej luzno i sportowo - ma byc przede wszystkim wygodnie. Nosze tez czasami henne z bardzo eleganckimi ubraniami i o ile jest nieduza i ladnie wykonana (np.w fromie bransoletki) to wyglada to fenomenalnie

Postaram sie za jakis czas zrobic oddzielnego posta ze zdjeciami tatuazy, link wrzuce TUTAJ.

Czy wy tez lubicie sie z mehndi?

Pozdrawiam, powodzenia!

A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz